2015. szeptember 25., péntek

Pluto 3d-ben

Hogy miben volt az idei év igazán különleges?
Nekem személy szerint fantasztikus élmény volt látni, miként jutunk el egy űrszonda segítségével egészen a Plutoig, Naprenszerünk kedves törpe bolygójáig.
Így távolból is érdekes volt követni az eseményeket, csodálni az újabb és újabb éles fotókat, bemutatkozik nekünk ő, aki eddig rejtette igazi arcát.

A New Horizons űrszondát 2006. január 19-én indították útjára, mígnem idén, csaknek 9 éves út után, 2015. január 15-én kezdte meg figyelni a Plutot, és holdját a Charont. Mintegy 4,88 milliárd kilóméter megtétele után, végül 2015. július 14-én haladt el a törpebolygó mellett, az adatokat és képeket pedig azóta is küldi a Földre.
New Horizons
Igazán kivételes helyzetben volt Brian May, a Queen együttes gitárosa, aki egyébként maga is asztrofizikus, hiszen egy hosszú hétvégét tölthetett a New Horizons csapatával. Nem is csodálom, hogy élete legszebb születésnapi ajándékaként jellemezte ezt az ott töltött időt. Jelen volt, mikor sikerült letölteni az első két teljes bolygó képet a Plutoról. Közreműködhetett egy stereo kép elkészítésében, amihez nem kell más, mint ugyanarról az objektumról, de két eltérő nézőpontból készített fotó. Ez történik velünk minden pillanatban, hiszen két szemünk ugyanazt a dolgot látja, de egy kicsit eltolva. Így ez a két kép egy megfelelő szerkezettel nézve kirajzolja előttünk a Pluto 3d képét.
Nekem is sikerült a képet átalakítanom, mindenféle segédeszköz nélkül. Igaz, így én három bolygót láttam, és nem is volt éles a kép, de a háromdimenziós hatást elértem. Hogy mit kell tenni? Bandzsítani egy kicsit. Ha a két bolygó közötti fekete rész mögé próbálunk nézni, elkezd megduplázódni a szemünk előtt a kép, és amikor három bolygót látunk a négy helyett, összeáll a kép.
Persze egy ilyen sztereo nézőkével látható igazán a Plútó, szinte érinthető közelségben. Stereo néző

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése